קולמוס קרמי

 

ארבעה יתרונות בקולמוס קרמי שלא ידעתם עליהם

לפני שנמנה את המעלות של הקולמוס הקרמי, נזכיר כי יש לסוגי קולמוסים רבים בשוק כתיבת הסת"ם. בדרך כלל, כשנחשוב על קולמוס, האפשרות הראשונה שתעלה לנו לראש תהיה ה'נוצה' הקלאסית והמוכרת, אולם חסרונותיה הם, שהיא נשחקת במהירות רבה והכתיבה בה כרוכה במאמץ ודיוק רבים מאוד.

קולמוס נוסף שמוזכר פעמים רבות הוא קולמוס הקנה. מדובר בקולמוס המיוצר מעץ במבוק שעובר תהליך הכנה ארוך והוא דיי נדיר בשוק. ישנם עוד סוגי קולמוסים כמו קולמוס נירוסטה שהכנתו ארוכה מאוד, ופלסטיק שאינו עמיד במיוחד ונדרשת החלפה שלו בפרקי זמן קצובים. לעומת זאת, הקולמוס שנחשב האיכותי ביותר, עם ההתאמה המדויקת ביותר ליד הסופר – הוא הקולמוס הקרמי.

קרמיקה משמשת בתעשיות רבות כבר אלפי שנים ונחשבת לחומר אציל במיוחד עם יכולות שרידות מן הגבוהות שקיימות בשוק. מגוון השימושים הוא רחב מאוד, וכולל בין השאר תעשיות כבדות, מחקרים ורפואה, ואפילו מוצרי אורתודנטיה וכלים קוסמטיים מגוונים.

הקולמוס הקרמי הוא קולמוס שעשוי מקרמיקה (מכונה גם זירקוניה) שעוברת תהליך ארוך בהתאמה אישית לזווית הכתיבה הייחודית של כל סופר. מדובר בחומר חזק ועמיד מאוד מפני שחיקה, הן שחיקה דרך כתיבה מרובה והן שחיקה מגורמי הרס טבעיים כמו קורוזיה וחומצות.

אולם, הייחודיות המרכזית של הקולמוס הקרמי היא ההתאמה האישית. אנו במכון כתבו לכם נתאם פגישה עם הסופר, ננתח את סגנון וזווית הכתיבה שלו – ולפי זה נחליט ביחד על התאמת הקולמוס בצורה כזו שתבטיח כתיבה מהירה, מדויקת ויפה.

ריכזנו עבורכם את היתרונות הרבים של הקולמוס הקרמי:

  1. איכות: קולמוס קרמי הוא קולמוס שעשוי מקרמיקה ונחשב כיום לקולמוס המשובח ביותר שניתן להשיג. קרמיקה היא חומר קשיח ובלתי פגיע, מה שייתן לסופר תוצאה מדויקת ואמינה בעשרות אחוזים על פני קולמוסים אחרים. החומר אינו נשחק גם בשימוש מסיבי וארוך מאוד, והוא שומר על כתב מהודר לתקופה ארוכה משמעותית.
  2. אחידות: ספר תורה שנכתב על ידי קולמוס קרמי, שומר על הכתב המהודר שלו לאורך כל הפרשיות ללא שום ירידה באיכות. בספרי תורה רבים ניתן לראות, כי לאחר מספר עמודים איכות הכתב יורדת וניכרים פגמים הניתנים לזיהוי גם לעין בלתי מקצועית. בקולמוס קרמי תקבלו אחידות כתב לאורך כל הספר באיכות ללא פשרות.
  3. כתיבה מהירה יותר: סופרים רבים מעידים כי הכתיבה בקולמוס קרמי מהירה יותר. לקביעה הזו יש הסבר פשוט: החומר הקרמי הוא בעל עבירות גבוהה על מרקמי קלף שונים, חלקים או שעירים, מה שגורם לכתיבה להפוך לקלה וחלקה במיוחד. כמובן, שהזמן שנועד בעבר לקניית קולמוסים או לחידודם, מתפנה עבור הסופר, מאחר שאין צורך יותר להחליף או לחדד את הקולמוס הישן, ובזמן הזה הסופר יכול לכתוב בנחת רוח ולהעלות את ההספק שלו בצורה משמעותית.
  4. הידור: הלכתית, קולמוס קרמי שווה בהידורו לנוצה הקלאסית, כך שתקבלו מוצר איכותי ומושלם לכתיבה לטווח ארוך מבלי להתפשר על ההידור ההלכתי בבחירת הקולמוס.
דילוג לתוכן