מה צריך לדעת לפני שרוכשים תפילין ומזוזות

ממש כמו לפני רכישת רכב חדש (להבדיל) או מוצר שימושי אחר לבית, אנו חייבים לבדוק מי עומד מאחורי כתיבת, עיבוד וייצור התפילין או המזוזות שברצוננו לרכוש. אינו דומה מוצר מחברה מוכרת וידועה או מעצב בעל שם, למוצר בלי אחריות. הדבר חשוב במיוחד כאשר אנו עומדים לרכוש מוצר כה קדוש כמו תפילין או מזוזה. הדברים החשובים ביותר שאנו צריכים לבדוק הוא מי הסופר? האם כתיבת המזוזה, לצורך העניין, הייתה לשם כתיבת מזוזה? האם עיבוד הכתיבה הייתה לשם קדושת תפילין? האם לא היה פסול במהלך ההכנה של התפילין או של המזוזות?

לצערנו הרב, במוצרים מן המניין בשוק, קשה מאוד לענות על כל התשובות לשאלות הללו, אחרי שהמוצר כבר מוצג ללקוח בחלון ראווה או בחנות. למעשה אין שום דרך לדעת אם כתיבת מוצר הסת"ם, התפילין או המזוזה, ואפילו ספר התורה, הייתה בכוונה ולשם קדושת המצווה כאשר המוכר שולף אותן מוכנות וארוזות מהמגירה.

זהות המוכר:

כאשר אנו נכנסים לחנות סת"ם או לאתר שמתמחה במכירת וייצור של תשמישי קדושה, אנחנו חייבים לדעת מי עומד מאחוריו כי ההידור נקבע בענייני מצווה – מכוח הכוונה באותה מצווה. אנו במכון כתבו לכם מציגים לכם חבילת שקיפות מלאה לאורך כל התהליך כולל הצגת תעודות הסמכה לסופרים שאנו עובדים איתם.

השקיפות:

אצלנו במכון תקבלו את כל המידע הדרוש, בין אם תזמינו כתיבה לתפילין ובין אם תזמינו מזוזה או ספר תורה שכבר מוכן. זהות הסופר, מקום הכתיבה וסוג הקלף יהיו חשופים לעיניכם טרם הרכישה לשביעות רצונכם המלאה.

אחריות ושירות:

כחלק בלתי נפרד מתהליך הייצור והרכישה של התפילין או המזוזה, הן עוברות אצלנו 2 הגהות שונות, הגהת מחשב על ידי תוכנה מתקדמת משולבת בינה מלאכותית שיודעת לזהות פגמים שיכולים לגרום לפסילת המוצר, כגון אותיות חסרות או יתירות, והערכת שלימות הכתב. בנוסף, יעבור מגיה ירא שמים על המוצר על מנת לוודא כי אין בו שום פסול, וכי הוא מהודר בתכלית ההידור.

לאחר הרכישה תקבלו מאיתנו חבילת שירות הכוללת אחריות לכל החיים (!) בכל הקשור לכתב, כך שאם נתגלה פסול בכתיבה שנוצר בעת הכתיבה ולא עלינו עליו – המוצר יוחלף ללא עלות.

לרכישת תפילין מהודרות

דילוג לתוכן