תפילין בהמה גסה

תפילין בהמה גסה אלו תפילין שמעובדות מעור של שור, בשונה מתפילין בהמה דקה הנוצרות מעור כבש, תפילין בהמה גסה הן יותר עמידות וחזקות ולכן מהודרות יותר, זה חלק מההבדלים בין סוגי התפילין. אחרי שפירטנו במאמר כיצד נקבע מחיר של התפילין נרחיב אילו הידורי קיימים בתי התפילין ומה באמת חשוב

הידורים בתפילין: מה באמת חשוב?

נכון שבתחום התפילין קיימים אינספור הידורים, חלקם משמעותיים וחלקם פחות. חשוב לא להסתנוור מהמספרים הגבוהים ("50 הידורים!", "60 הידורים!") ולשים לב קודם כל לדברים החשובים באמת:

ריבוע רגל מכוונות

זהו הידור בסיסי וחשוב, המבטיח שריבוע הבתים נעשו על ידי כח גברא כלומר באמצעות פדלים או לאלו שרוצים להחמיר יותר שיעשה הריבוע על ידי גלגל שיניים שמסובבים אותם ממש ביד.
מכוונות: הידור בו משאירים חללים קטנים בין הבתים שדרכם מהעבירים גיד בין הבתים היתרון בזה שהחללים באמת שווים ולא מזויפים.

 סוג העור:

עור אמריקאי: עור עבה וחזק יותר מעור אירופאי, המבטיח עמידות לאורך זמן.
הידורים נוספים מעבר למה שהזכרנו:

ריבוע יד: הידור אפשרי למי שמעוניין בתפילין מהודרות במיוחד. שהריבוע מסובב ביד ממש ולא עם פדלים.
שי"ן משוך ביד: שהשין נעשה בצורה של כתיבה ולא על ידי דחיקת העור.
פרודות/רוב פרודות: הבתים אינם מודבקים זה בזה לאורך כל החללים עד למטה זה נקרא פרוד עד הסוף. רוב פרוד הכוונה שלמטה יש דבק ולפי חלק מהפוסקים זה לעכובא ולכן חשוב להקפיד שיהיה פרוד עד הסוף.
מקשה אחת: בית התפילין עשוי מעור אחד שלם.

לסיכום: התמקדו קודם כל בדברים החשובים: ריבוע רגל עדיף שיהיה עור אמריקאי. לאחר מכן, תוכלו לשקול הידורים נוספים בהתאם לתקציב ולרצונותיכם.

במכון כתבו לכם, אנו מציעים מגוון רחב של בתי תפילין בהמה גסה, נשמח לייעץ לכם ולבחור אתכם את התפילין המושלמות עבורכם, תוך התחשבות בתקציב שלכם
פנה אלינו ונעשה לך סדר

דילוג לתוכן